Dag 6. Det här språket vill jag tala flytande

Ja, det vore juh toppen att kunna finska med tanke på mitt ursprung... Jag har en del av livet känt lite sorg över att inte kunna kommunicera med min farmor och farfar. Så det skulle juh vara skojjigt! Kanske ska ta en kurs med någon av mina vänner som är finsk ;)
Jag gick juh nå hemspråks-skit när jag gick i skolan men va fan där fick jag juh bara lära mig färger och djur... Inga meningar och svar på frågor vad jag minns iaf. Jag gav upp det...
Men det skulle vara intressant att kunna tackenspråk oxå nu när jag arbetar med det jag gör...
Gokväll alla ni som har en finne i ansiktet ;)

Kommentarer
Postat av: Agnetha

Det finns en kurs i AKK på Umeå Universitet - jag har sökt! :) den går på distans, så man kan läsa den "som hobby". kolla på www.antagning.se



Finska är spännande. Det språket fascinerar verkligen mig. det är vackert, också brukar jag läsa/försöka läsa det som står på finska på förpackingar och sånt. (mycket fritid??;)

2012-03-22 @ 12:30:13
URL: http://kvarnlycka.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ja, jag försöker oxå läsa det som står på förpackningarna... Vadå ska du läsa finska!? ;)

2012-03-22 @ 20:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0