Dag 2. Min dag vanligtvis

Jaha...
En ledig dag kan se ut såhär ;)

* Sover så länge som det är möjligt! I LÖV SÖMN!
* Kastar på mig min morgonrock som för övrigt är 1 år 7 månader och 5 dagar gammal ;)
* Ohyggligt trött på ögat som jag alltid är när jag vaknar, tar jag mig en kopp kaffe (som kanske har stått i kaffebryggaren i några timmar) med mjölk.
* Efter en stund tar jag en cigg och sitter och stirrar i ca 30 minuter...
* Tar mig in i badrummet och kissar, duschar och gör mig "pigg för dagen"
Dvs. sprayar håret och ev. sminkar... Oftast så vill Helena bada med mig dessa dagar, myyyys då blir "pigg för dagen" efter det!
* Vilar med Helena för nu är nog klockan runt 11-12 ;)
* Medans hon sover förbereder jag lunchen oftast en låda från frysen, kastar in en tvätt/disk
* När Helena vaknat äter vi och sedan uträttar vi ev. ärenden som bör göras.
* Möter upp Melicia som kommer från skolan.
* Äter någon form av mellanmål typ mackor eller yogurt vid typ 15.00.
* Hjälper Melicia med läxorna/annars annan aktivitet med barnen.
* Förbereder middag tills min man kommer hem ;)
* Middag/Disk/Tvätt/Plock i hemmet
* Ev. kvällsfika för barnen beroende på hur sen middagen blev och hur många kakor dom tryckt i sig under eftermiddagen ;) Kvällsrutinerna startar runt 19.00 Ungarna ligger i sina prinsessängar 19.15-19.30
* Egen tid med min man som inkluderar Fika/Datorn/Bigbrother och en massa skrattisar!!
* Tandrengöring och p-piller
Innan jag går och lägger mig hämtar jag Helena och lägger henne i min säng. Det är det bästa jag vet att ligga och mysa med mina ungar nära mig. Melicia börjar bli så bökig att bära men ibland så kommer hon med på natten <3

Kommentarer
Postat av: Agnetha

å det där låter helt underbart och precis så härligt som livet ska vara - och kan vara! :-)

2012-03-18 @ 15:49:34
URL: http://kvarnlycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0