Bara för idag...

‎16 juni
acceptera livet

"Vissa saker måste vi acceptera, andra kan ändra vi förändra. Förstånd att inse skillnaden kommer med tillväxt i vårt andliga program."
Basic Text, s. 92

Det är relativt lätt att acceptera saker som vi gillar, det är det vi inte gillar som är svåra att acceptera. Men att förändra världen och alla i den för att passa vår smak skulle inte lösa någonting. När allt kommer omkring var tanken att världen bar skulden för alla våra problem den attityd som höll oss aktiva, och nästan dödade oss.

Under arbeta med stegen, börjar vi fråga oss själva svåra frågor om de roller vi själva har spelat i skapandet av det oacceptabla liv vi levt. I de flesta fall har vi funnit att det som behövde förändras var vår egen inställning och våra egna handlingar, inte människor, platser och saker runt omkring oss.

I tillfrisknandet ber vi om vishet att veta skillnaden mellan vad som kan och inte kan förändras. Sedan, när vi ser sanningen i vår situation, ber vi om villighet att förändra oss själva.

Bara för idag: högre makt, ge mig förstånd att inse skillnaden mellan vad som kan ändras och vad jag måste acceptera. Snälla ge mig tacksamt emot det liv jag har fått.

/citat ur "Bara för idag"

Kommentarer
Postat av: i i d z. [PHOTOGRAPHY]

superfin blogg! :D

haft en bra torsdag? (:



KRAM!

2011-06-16 @ 19:18:48
URL: http://prinsesc.blogg.se/
Postat av: Sanna

Tackar! jo, jag har haft en bra dag :)Idag har jag fått en kamera av min man så nu kommer det nog in lite bilder på vardagen oxå :)

2011-06-17 @ 16:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0